GWARANCJA MOBILNOŚCI ŠKODA
BROSZURA INFORMACYJNA DLA KLIENTÓW ŠKODA SERWIS
Dziękujemy, że wybrałeś samochód marki ŠKODA. To naprawdę dobra decyzja – przekonasz się o tym każdego dnia, kiedy będziesz z niego korzystał. Chcąc upewnić Cię w trafności dokonanego wyboru, przygotowaliśmy dla Ciebie program Gwarancja Mobilności, dzięki któremu będziesz mieć zapewnioną pomoc w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń na drodze. Przeczytaj dokładnie niniejszą broszurę i zapoznaj się ze wszystkimi możliwościami, jakie oferuje ten program.
W JAKICH PRZYPADKACH MOŻESZ SKORZYSTAĆ Z GWARANCJI MOBILNOŚCI?
Gwarancja Mobilności gwarantuje pomoc w przypadku awarii na drodze, wypadku, kradzieży, unieruchomienia samochodu wskutek rozładowania akumulatora, zagubienia, uszkodzenia albo zatrzaśnięcia w pojeździe kluczyków, przebicia opony, awarii autoalarmu lub innego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, braku paliwa bądź niewłaściwego paliwa w zbiorniku lub innych niespodziewanych zdarzeń, w wyniku których Twój samochód został unieruchomiony albo zachodzi uzasadnione podejrzenie, że kontynuowanie jazdy spowoduje jego zniszczenie lub bardzo poważne uszkodzenie lub nie spełnia wymagań przepisów o Ruchu Drogowym Holowanie do najbliższego komercyjnego punktu ładowania samochodu elektrycznego, w którym zabrakło prądu w akumulatorze wysokonapięciowym lub jeżeli wskażesz bliższe miejsce ładowania np. dom lub miejsce pracy, to holowanie może być wykonane do tego miejsca. Do punktu ładowania zapewniony jest również transport wszystkich osób, które podróżowały unieruchomionym samochodem .
KTO JEST OBJĘTY PROGRAMEM GWARANCJA MOBILNOŚCI?
Gwarancja Mobilności ŠKODA obejmuje kierowcę zarejestrowanego w Polsce samochodu marki ŠKODA oraz pasażerów odbywających (w momencie wystąpienia zdarzenia objętego programem) podróż tym pojazdem. Liczba podróżujących nie może być większa od dopuszczalnej dla danego pojazdu, określonej w dowodzie rejestracyjnym.
W JAKICH KRAJACH OBOWIĄZUJE GWARANCJA MOBILNOŚCI?
Ubezpieczeniem objęte są zdarzenia powstałe na terytorium Polski oraz: Andory, Austrii, Belgii, Bułgarii, Ceuty, Chorwacji, Cypru, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Gibraltaru, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Serbii, Czarnogóry, Izraela, Lichtensteinu, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Macedonii, Malty, Monako, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Rumunii, San Marino, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Tunezji, Turcji (tylko część europejska), Watykanu, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch.
KIEDY ZACZYNA DZIAŁAĆ GWARANCJA MOBILNOŚCI?
Gwarancja Mobilności ŠKODA obowiązuje od momentu sprzedaży fabrycznie nowego samochodu przez Autoryzowanego Dealera ŠKODA w Polsce i jest aktywna do pierwszej inspekcji serwisowej, jednak nie dłużej niż 24 miesiące. Po zakończeniu tego okresu, aby nadal móc korzystać z programu, należy wykonywać przeglądy okresowe w Autoryzowanych Serwisach ŠKODA w Polsce, zgodnie z harmonogramem producenta (zależne od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu). Każdy taki przegląd przedłuża ochronę w ramach Gwarancji Mobilności na kolejny rok lub do kolejnej inspekcji serwisowej, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.
Przeglądy powinny zostać potwierdzone wpisem do książki serwisowej samochodu, bądź wydrukiem potwierdzającym Gwarancję Mobilności- w przypadku cyfrowej książki przeglądów. Posiadanie dokumentu potwierdzającego aktywną Gwarancję Mobilności jest szczególnie ważne poza terytorium Polski.
JAKIE ŚWIADCZENIA OBEJMUJE GWARANCJA MOBILNOŚCI?
Naprawa samochodu na drodze
Naprawa samochodu na drodze, jeśli został on unieruchomiony w następstwie jednego ze zdarzeń losowych wymienionych wcześniej. Na miejsce zdarzenia przyjeżdża wówczas osoba skierowana przez Centralę Zgłoszeniową i zajmuje się usprawnieniem Twojego auta.
Holowanie samochodu
Jeśli usprawnienie auta na drodze było niemożliwe, osoba skierowana przez Centralę Zgłoszeniową zaoferuje Ci holowanie samochodu do najbliższego Autoryzowanego Partnera Serwisowego ŠKODY. Gwarancja Mobilności nie obejmuje ubezpieczenia od kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia bagażu, rzeczy osobistych i przedmiotów pozostawionych w samochodzie na czas holowania oraz od kradzieży lub uszkodzenia akcesoriów. Jeżeli Twój samochód uległ wypadkowi na terytorium Polski, odholujemy go do dowolnego, wybranego przez Ciebie Autoryzowanego partnera Serwisowego Škody. W nieprzewidzianych sytuacjach, udzielania pomocy za granicą, należy postępować zgodnie z zaleceniami Operatora Assistance. Jeżeli zajdzie konieczność pokrycia kosztów holowania lub hotelu to prosimy o potwierdzenie takiej sytuacji.
Wsparcie i serwis
Jeżeli samochód został przyholowany za pośrednictwem Assistance ŠKODA do Autoryzowanego Partnera Serwisowego ŠKODY, a ten nie będzie mógł naprawić go tego samego dnia, możesz skorzystać z jednej z poniższych możliwości:
Zwrot kosztów
Zapewnienie niezbędnych w następstwie zdarzenia przejazdów taksówką lub zwrot poniesionych przez Ciebie kosztów za przejazd taksówkami – do kwoty 80 Euro.
Odbiór pojazdu
Dostawa samochodu po naprawie do Twojego miejsca zamieszkania, siedziby lub do miejsca docelowego podróży do kwoty w złotych polskich stanowiącej równowartość 400 Euro. Twój samochód jest wówczas holowany lub dostarcza go kierowca zastępczy. W przypadku braku możliwości dostarczenia samochodu, zapewnimy pokrycie kosztów Twojego dotarcia do miejsca postoju samochodu publicznym środkiem transportu (dowolna klasa biletu) lub gdy podróż przekracza dystans 1000 km – samolotem w klasie ekonomicznej. Koszt takiej podróży nie może jednak przekroczyć 400 Euro, przeliczonych po średnim kursie obowiązującym w NBP w dniu zajścia zdarzenia
Dostawa części
Dostawa oryginalnych części zamiennych koniecznych do dokonania naprawy poza granicami Polski, a które nie są dostępne na miejscu. Pokrycie kosztów zakupu części i ewentualne opłaty celne należą do Ciebie
CO JESZCZE POWINIENEŚ WIEDZIEĆ?
KIEDY NIE OBOWIĄZUJE GWARANCJA MOBILNOŚCI ŠKODA?
GWARANCJA MOBILNOŚCI NIE DZIAŁA TEŻ W PRZYPADKU NASTĘPUJĄCYCH ZDARZEŃ:
GWARANCJA MOBILNOŚCI NIE OBEJMUJE TAKŻE SKUTKÓW ZDARZEŃ
działań wojennych, stanu wyjątkowego, zamieszek, powstań, strajków i innych sytuacji ograniczających swobodę ruchu osób i towarów, obowiązku udostępniania pojazdu na rzecz wojska, aktów terroryzmu, akcji odwetowych, trzęsienia ziemi lub erupcji wulkanu, działania energii jądrowej w skali masowej, innych okoliczności siły wyższej mających wpływ bezpośredni na możliwość świadczenia usług pomocy lub na opóźnienia w wykonaniu tych usług.
Dostarcz opony do Hotelu
Sprawdzamy stan opon i kół
Prowadzimy ich dokładną ewidencję
POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU AWARII, KRADZIEŻY, WYPADKU LUB UNIERUCHOMIENIA POJAZDU.
W przypadku zaistnienia ww. zdarzeń, prosimy bezzwłocznie skontaktować się z Centralą Zgłoszeniową Całodobowej Pomocy Drogowej ŠKODY.
Uwaga: dla połączeń z zagranicy dostępny jest wyłącznie numer połączenia płatnego.
POŁĄCZENIE BEZPŁATNE: 800 660 606
POŁĄCZENIE PŁATNE: +48 61 831 99 00
- 1
Podaj operatorowi Centrali Zgłoszeniowej następujące dane:
– imię, nazwisko właściciela/użytkownika,
– numer nadwozia (VIN pojazdu),
– numer rejestracyjny pojazdu,– datę pierwszej rejestracji pojazdu lub datę inspekcji serwisowej z Gwarancją Mobilności,
– miejsce zdarzenia (gdzie znajduje się pojazd),
– krótki opis sytuacji (przyczyna awarii, wypadku, okoliczności kradzieży itp.),
– numer telefonu, pod którym dzwoniący jest osiągalny w momencie zgłoszenia (telefon kontaktowy).
- 2
Zastosuj się do wskazówek Centrali Zgłoszeniowej.
- 3
Podejmij starania mające na celu ograniczenie szkody i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu w miejscu zdarzenia.
- 4
Nie zlecaj czynności, o których wykonanie zwróciłeś się do Centrali Zgłoszeniowej innym osobom chyba, że pomoc nie dotrze w czasie do 2 godzin od chwili zawiadomienia Centrali Zgłoszeniowej.
- 5
Przedstaw przybyłemu pracownikowi pomocy drogowej ważną książeczkę serwisową z wpisem Gwarancji Mobilności lub wydruk potwierdzający aktywną Gwarancję Mobilności (w przypadku książki cyfrowej) oraz udziel mu stosownych pełnomocnictw w celu realizacji właściwych świadczeń.
- 6
Na życzenie Centrali Zgłoszeniowej udziel wszelkich możliwych wyjaśnień w sprawie zaistniałego zdarzenia.